woensdag 26 januari 2011

Trendwatching: NoSQL

Er was een tijd dat ik mijn ICT street credibility probeerde te verdienen door op vergaderingen iets te mompelen over "stored procedures" of "embedded sql" - om maar te zeggen welk een respectabele leeftijd ik ondertussen heb. Twee jaar geleden kwam Steven Noels (@stevenn) op V-ICT-OR SHOPT IT vertellen dat sql toch wel een beetje passé was. Met jaloersmakende zelfzekerheid schoof Steven in zijn presentatie referentiële integriteit en andere knuffels van de RDMS aan de kant. Ik wist niet wat ik hoorde en weet het eigenlijk nog altijd niet. Ik denk dat ik voorgoed miskweekt ben en altijd wel in tables, relations en keys zal blijven denken (als het over databases gaat ;)
Maar recent zie ik NoSQL hier en daar weer opduiken, onder meer via Steven: een evenement, een vergelijkend artikel,... Blijkbaar toch wel in opmars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten